Campagne di prevenzion de bronchiolite di VRS (virus respiratori sinciziâl) tai fruts a pene nassûts
vinars 29 di Novembar dal 2024
Dai 4 di Novembar
In Friûl-Vignesie Julie e tache la campagne di imunoprofilassi cul anticuarp monoclonâl nirsevimab cuintri des infezions causadis dal VRS (virus respiratori sinciziâl) tai fruts a pene nassûts e tai fruts di lat.
Il VRS al è la cause principâl di bronchitis tal prin an di vite; al è une vore pericolôs par ducj i fruts a pene nassûts e pai frutins di lat che no àn ancjemò fat 6 mês sul tacâ de stagjon epidemiche (Novembar - Març). Cjapâ la infezion dal VRS tal prin an di vite al aumente la pussibilitât di disvilupâ la asme tai agns dopo.
Il nirsevimab al à dimostrât di jessi sigûr: al ridûs dal 80% lis infezions respiratoriis di VRS che a àn di jessi gjestidis dal miedi, e dal 77% chês che si à di lâ tal ospedâl.
La imunoprofilassi cuntune dose sole intramuscul di nirsevimab e sarà dade in maniere gratuite a ducj i fruts a pene nassûts, prime di jessi dimetûts dal pont nassite.
Il nirsevimab al sarà dât in maniere gratuite ancje a ducj i fruts fin a 6 mês e a chei tra i 6 e i 24 mês che a presentin fatôrs di risi (par esempli: cardiopatie congjenite significative dal pont di viste emodinamic; imunodepression primitive o secondarie, malatiis metabolichis, malatiis neuromuscolârs, broncodisplasie grave, patologjie respiratorie grave, fibrosi cistiche). La prioritât e je pai fruts a pene nassûts, a tacâ dal Novembar dal 2024, tai 100 dîs prin (includûts), e ai sogjets cun mancul di 24 mês che a son calcolâts fragjii su la fonde di criteris medics precîs, daûr des indicazions de Intese (articul 8, come 6 de leç dai 5 di Jugn dal 2003, numar 131), tra Guvier, regjons e lis Provinciis autonomis di Trent e di Bolzan sul document "Attività per l’accesso universale dei neonati all’immunizzazione passiva contro il Virus Respiratorio Sinciziale (VRS)”.
Par plui informazions, si pues contatâ i operadôrs dal pont di nassite o il pediatre di sielte libare.