Ostetricie-Gjinecologjie di Udin: screade la sede gnove

 vinars 9 di Dicembar dal 2022

"Cu la inaugurazion di vuê, si met in vore il progjet za tacât intai agns '80, pensât par vê un paveon dedicât al percors de salût des mamis e dai frutins. Al è un travuart impuartant pal fat che si è rivâts a obietîfs diviers e fondamentâi: la sigurece, cul moviment dal paveon 6 al 7; la funzionalitât, la eficience des ativitâts assistenziâls e la cualitât ambientâl cu la privacy, la comoditât e la umanizazion dai spazis dedicâts ae mame e al frut".

Chestis lis peraulis il vicepresident e assessôr cun deleghe ae Salût dal Friûl-Vignesie Julie, Riccardo Riccardi, fevelant ae scree de sede gnove de Struture operative complesse (Soc) Ostetricie e gjinecologjie, che si è davuelte intal paveon 7 "Tarcisio Petracco", dal presidi ospedalîr Sante Marie de Misericordie di Udin. A chest event a àn partecipât ancje il diretôr gjenerâl de Aziende sanitarie universitarie Friûl Centrâl, Denis Caporale, il retôr de Universitât dal Friûl, Roberto Pinton, e il sindic di Udin, Pietro Fontanini.

“I lavôrs, che a metin a disposizion des mamis e dai frutins plui spazi, a jerin tacâts tal Març dal 2019 e a son finîts tal Març passât, cuntun cost di cuasi 7,6 milions di euros, che la Regjon e à metût par cheste opare - al à ricuardât Riccardi -. E je stade fondamentâl la colaborazion strente cu la Universitât, come ancje la union intune aziende uniche di dôs ex aziendis e mieze: al è il risultât di une sielte coragjose fate par rispuindi al bisugn di salût de popolazion. I spazis gnûfs dal Dipartiment materni infantîl a rapresentin un percors virtuôs sierât tra hub e spoke".
La Soc Ostetricie-gjinecologjie e pues contâ su tancj professioniscj de salût: 20 miedis specializâts in ostetricie e gjinecologjie, 35 miedis che a son daûr a specializâsi in ostetricie e gjinecologjie, 47 ostetrichis, 29 infermieris e 21 personis di supuart. "A lôr ur disìn graciis di cûr pe passion e pe competence che a àn tal fâ il lôr lavôr" al à dit Riccardi.

La Soc e si spartìs intune struture di ostetricie cun 28 jets pes degjencis; un setôr travai pal part; une struture di gjinecologjie cun 28 jets pes degjencis; une aree ambulatoriâl cun ambulatoris pe assistence ostetriche gjinecologjiche e ambulatoris pal acès diret. E lavore simpri adun cu la Struture operative complesse di neonatologjie.
La ativitât de cliniche ostetriche e je organizade cun degjencis par assisti la gravidance patologjiche, lis latoanis e i neonâts. In plui, al è un setôr part par assisti i travais cuntun nivel di pericul alt, il travai cuntun pericul bas, e une sale operatorie pes urgjencis chirurgjichis ostetrichis.

Intal 2021, i parts totâi a son stâts 1465; di chescj, 354 cul cesari programât. Pe ativitât di chirurgjie, intal 2022 a son stâts fats 387 intervents di chirurgjie maiôr; di chescj, 211 par patologjie buine, 172 par patologjie oncologjiche; a son stadis 44 lis ativitâts fatis in ambit robotic; invezit, i intervents di chirurgjie minôr a son stâts 748.

Pes ativitâts ambulatoriâls, Ostetricie e furnìs cirche 16.000 prestazions par an (par consulence preconcezionâl; par gravidancis cun pericul ostetric bas, medi e alt; par ecografiis ostetrichis di secont nivel; par gravidance a tiermin e cardiotocografiche). Invezit, Gjinecologjie e furnìs cirche 14.500 prestazions par an (prericovars gjinecologjics, ativitâts gjenerâls di ambulatori, ambulatoris specialistics - oncologjic, urogjinecologjic, e v.i. -  ecografiis gjinecologjichis di secont nivel, scandai dal cuel dal utar di secont nivel). Infin, a son cirche 4.000 lis prestazions fatis ogni an intal ambulatori cun acès diret.

Font Regjon F-VJ